Łódź ratownicza kontra 400R

Dostępność: .
Cena: 0,10 zł 0.10
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

ŁÓDŹ RATOWNICZA KONTRA 400 R

 

Kontra to nowoczesna wielozadaniowa łódź z polietylenu, przeznaczona do ratownictwa. Unikatowa konstrukcja kadłuba zapewnia stabilność i manewrowość.

Dzięki swojej dwupłaszczowej konstrukcji łódź Kontra jest bezpieczna, a wykonanie z polietylenu zapewnia trwałość. Poza tymi atutami dodano elementy wyposażenia niezbędne do przeprowadzania akcji ratowniczych.

Kontra R posiada specjalną kieszeń na pełnowymiarową deskę ortopedyczną, miejsce na zestaw ratowniczy R1, trzy bakisty boczne, bakistę dziobową, drabinkę rufową oraz uchwyt na bojkę i koło ratunkowe.


Może być wykorzystywana do żeglugi śródlądowej (według klasyfikacji PRS - kategoria D) z liczbą osób na pokładzie 6, oraz morskiej przybrzeżnej (według klasyfikacji PRS - kategoria C) z liczbą osób na pokładzie 4. Może być również stosowana na terenach trudno dostępnych - zalewowych. KONTRA to polska konstrukcja łącząca zalety pontonu typu RIB z wygodą przestronnej łodzi wypornościowej.

Doskonale zaprojektowana przestrzeń umożliwia pracę trzyosobowego zespołu ratowniczego. Niska burta łodzi ułatwia podjęcie z wody ratowanego. Specjalne mocowania stabilizujące deskę umożliwiają przeprowadzenie akcji reanimacyjnej nawet podczas przemieszczania się łodzi.
Dodatkowe wyposażenie to: dwie składane knagi dziobowe, uchwyt na bosak, uchwyty na pagaje, bojka i koło ratunkowe. Kontra R posiada dodatkowe pływaki rufowe, które poprawiają stateczność wzdłużną łodzi, a dzięki specjalnej drabince ułatwiają wejście na pokład.



Polietylen to tworzywo całkowicie odporne na działanie czynników atmosferycznych, nie chłonie wody, jest bardzo wytrzymałe nawet w niskich temperaturach, czym przewyższa inne materiały - jak żywice poliestrowe, PCV czy drewno. Zwłaszcza wysoka wytrzymałość udarowa sprawia, że łódka wykonana z tego materiału nie uszkodzi się przy uderzeniu w brzeg czy kamienie na dnie. Łódki z polietylenu nie trzeba malować ani poddawać konserwacji, przez co nawet przy intensywnej eksploatacji bardzo długo zachowuje sprawność.

Polietylen sam w sobie jest lżejszy od wody, a dodatkowo łódka jest dwupłaszczowa (podwójne dno) i posiada wiele komór wypornościowych. Połączenie kadłuba typu V z bocznymi pływakami jak w katamaranie zapewniają łodzi stabilność, a przy tym szybkość i zwrotność. Nawet przy przewróceniu łódki, przedziurawieniu jednej lub dwóch powłok i całkowitym wypełnieniu wodą, łódka utrzymuje się na wodzie, załoga ma cały czas bezpieczne oparcie.


W zestawie nie ma silnika. Silniki można wybrać z opcji obok ceny. Sugerujemy silnik 20 KM, ale bardziej wymagający użytkownicy mogą dobrać silnik 25 KM, najmocniejszy dedykowany dla tej łodzi. Do łodzi można także dokupić przyczepę (jak na zdjęciach) na które są dodatkowo zamocowane płozy. Przy zakupie z przyczepą możliwy odbiór osobisty lub dostawa. Zakup bez przyczepy tylko dostawa firmą spedycyjną. Koszty dostawy ustalane są indywidualnie i wynoszą zależnie do odległości od kilkuset do ponad 1500 zł.

 

UWAGA! Zamawiając łódź prosimy koniecznie określić czy ma być przygotowana pod krótką, czy długą pawęż. DOMYŚLNIE JEST DŁUGA. Łódź może mieć tylko jeden jej rodzaj i to klient decyduje który. Krótką pawęż zaleca się do płytkich rzek i akwenów. Można także domówić osłonę śruby (pierścień), ale stosować to należy tylko, gdy dno jest skaliste / kamieniste. W razie użycia silnika razem z osłoną na wodach z gałęziami czy patykami istnieje poważne niebezpieczeństwo uszkodzenia silnika.



Wyposażenie łodzi Konta 400R:

  • Bakista dziobowa
  • Knaga rufowa
  • Relingi
  • Korek odpływowy
  • Bakista Kontra 350/400 - 3 szt.
  • Składane knagi dziobowe - 2 szt.
  • Uchwyt na bojkę - 1 szt.
  • Pagajo - bosak drewniany z uchwytami - 2 szt.
  • Kieszeń na deskę ortopedyczną
  • Deska ortopedyczna ze stabilizatorem głowy i pasami *
  • Boja ratownicza Pamelka - 1 szt.
  • Uchwyt na koło ratunkowe - 1 szt.
  • Koło ratunkowe śródlądowe *
  • Drabinka rufowa - 1 szt.
  • Mocowanie R1 - 1 szt.
  • Szekla do ucha cumowniczego - 1 szt.
  • Napisy na łodzi - 2 szt.

* Deska ortopedyczna i koło ratunkowe mogą nie stanowić wyposażenia, patrz opcje.


Dane techniczne łodzi Kontra 400R:

  • Kategoria projektowa łodzi - C (żegluga przybrzeżna) / D (żegluga śródlądowa)
  • Masa jednostki pustej - 130 kg
  • Ilość osób – 4 (żegluga przybrzeżna C) / 6 (żegluga śródlądowa D)
  • Maksymalna nośność - 436 kg (żegluga przybrzeżna C) / 600 kg (żegluga śródlądowa D)
  • Maksymalna moc silnika 25KM (18kW)
  • Pawęż: długo lub krótka (klient musi określić)
  • Materiał kadłuba – LDPE
  • Długość całkowita - 4,00 m
  • Budowa kadłuba – dwupłaszczowa zamknięta
  • Technologia wykonania – formowanie rotacyjne
  • Szerokość całkowita - 1,60 m
  • Wysokość całkowita - 0,79 m
  • Długość w linii wodnej - 3,15 m
  • Max szerokość w linii wodnej - 1,50 m
  • Wysokość wolnej burty przy maksymalnym dopuszczalnym obciążeniu - 0,55 / 0,35 m

 

SILNIK Parsun 20 KM: (+10,455,00 zł)


Wersja silnika Parsun 20KM z rozruchem manualnym lub elektrycznym i sterowaniem manetką (rumplem). W komplecie ze śrubą napędową, zbiornikiem paliwa 24 litry i linią paliwową.
 

  • Moc maksymalna: 20 KM
  • Biegi: Przód-Luz -Wsteczny (F-N-R)
  • 2 cylindry w rzędzie, 4 suwowy, pojemność skokowa 362 cm3
  • Chłodzony wodą, typ silnika OHC
  • Zabezpieczenie przed uruchomieniem na biegu.
  • Maks. prędkość obrotowa dla pełnej mocy (obr/min) 4500-4500
  • Wolne obroty (Neutral) 900-1000 (obr/min)
  • Średnica * skok tłoka 65*75
  • Przełożenie 2,08 (27/13)
  • System zapłonu CDI
  • Ładowanie akumulatora 12V
  • Pojemność zbiornika paliwa: 24 litry zewnętrzny
  • Maksymalne zużycie paliwa 6,9 litra/godzinę
  • Średnie zużycie: około 3,5 litra na godzinę pracy
  • Stosowane paliwo: benzyna bezołowiowa
  • Pojemność oleju w silniku: 1,6 l. (bez filtra) (10W30 lub 10W40)
  • Pojemność oleju w przekładni: 0,30 l. (SAE 90)
  • Świeca: DRP7EA9, szczelina 0,8-0,9mm
  • Śruba w komplecie: 3 - 9 1/4" x 11 1/4"


Wymiary:

  • Długość / szerokość / wysokość: 121/43/115,3 cm
  • Wysokość pawęży: 52 cm (20 cali) - można także zamówić pawęż krótką 15 cali.
  • Waga: 55 kg

W zestawie rumpel, śruba napędowa, zbiornik paliwa 24 litry i linia paliwowa.

Silnik można uruchamiać elektrycznie starterem, ale wymaga to akumulatora na łodzi (brak w zestawie).


SILNIK Parsun 25 KM: (+14,317,20zł)


Wersja silnika Parsun 25KM z rozruchem manualnym lub elektrycznym i sterowaniem manetką (rumplem). W komplecie ze śrubą napędową, zbiornikiem paliwa 24 litry i linią paliwową.

  • Moc maksymalna: 18,4kW (25 KM) @5500
  • Biegi: Przód-Luz -Wsteczny (F-N-R)
  • 2 cylindry w rzędzie, 4 suwowy, pojemność skokowa 498 cm3
  • Chłodzony wodą, typ silnika OHC
  • Zabezpieczenie przed uruchomieniem na biegu.
  • Maks. prędkość obrotowa dla pełnej mocy (obr/min) 5000-6000
  • Wolne obroty (Neutral) 925-1025 (obr/min)
  • Średnica * skok tłoka 65*75
  • Przełożenie 2,08 (27/13)
  • System zapłonu CDI
  • Rozruch manualny, Sterowanie rumplem
  • Ładowanie akumulatora 12V
  • Pojemność zbiornika paliwa: 24 litry zewnętrzny
  • Maksymalne zużycie paliwa 9,2 litra/godzinę
  • Średnie zużycie: około 4,5 litra na godzinę pracy
  • Stosowane paliwo: benzyna bezołowiowa
  • Pojemność oleju w silniku: 1,7 l. (bez filtra)
  • Pojemność oleju w przekładni: 0,32 l.
  • Śruba w komplecie: 3 - 9 7/8" x 11 1/4"

Wymiary:

  • Długość / szerokość / wysokość: 115,1/43/128 cm
  • Wysokość pawęży: 50,8 cm (20 cali) - można także zamówić pawęż krótką 15 cali.
  • Waga: 68 kg

W zestawie rumpel, śruba napędowa, zbiornik paliwa 24 litry i linia paliwowa.

Silnik można uruchamiać elektrycznie starterem, ale wymaga to akumulatora na łodzi (brak w zestawie).

Przyczepa: (+6027,00zł)

  • Konstrukcja: ocynkowana ogniowo i lakierowana proszkowo
  • Układ jezdny: resor + amortyzator
  • Dopuszczalna masa całkowita: 750 kg
  • Płozy tapicerowane: 2 szt.
  • Rolki środkowe: 3 szt.
  • Rolka podjazdowa: 1 szt.
  • Koła 13": 2 szt.
  • Koło zapasowe: 1 szt.
  • Koło manewrowe: 1 szt.
  • Trap: 1 szt.
  • Dziobownica: 1 szt.
  • Przyciągarka obudowana KNOTT, uciąg 450 kg: 1 szt.
  • Oświetlenie LED 12/24 V: 1 kpi.

Wymiary:

  • Długość 4,70 m
  • Szerokość 1,45 m
  • Szerokość z błotnikami 1,95 m
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl